zondag 15 juni 2014

WK 2014 Spanje - Nederland

Vrijdag de 13e, een vrije dag voor ons en geheel in het teken van de voorbereidingen voor de wedstrijd Spanje tegen Nederland die we die avond op de ambassade zullen bekijken.
Op Koningsdag had de NV Riyadh het al gekondigd dat zeker de eerste 3 poule wedstrijden op de ambassade bekeken konden worden op een groot scherm. Natuurlijk slaan we dat aanbod niet af en ik heb me samen met 21 andere collega's opgegeven om de wedstrijd daar te bekijken. We konden de wedstrijd ook op de compound of op de Spaanse ambassade bekijken (ook op een groot scherm) echter zonder de erkende gele rakkers ;-) en laten ze die nu net wel hebben op de ambassade. Omdat de wedstrijd pas om 22.00 uur begint is deze eerste wedstrijd uitgebreidt met een goed buffet. De avond begint dan ook om 20.00 uur en we worden opgehaald door onze chauffeur om 19.30 uur op de compound.
Zelf heb ik Alejandro als gast uitgenodigd, een Spaanse projectleider bij ons uit lijn 6, en hij rijdt samen met nog enkele andere Spaanse gasten met ons mee naar de ambassade.
De Spaanjaarden hebben er zin, ze kennen de verhalen (het is voor hen de eerste keer) en hebben hoge verwachtingen van het buffet, de drank en het voetbal. Ze zijn enigzins enthousiast en wij hebben ons verhaal al klaar: we zullen het wel zien. Uiteindelijk is onze verdediging dit jaar minder goed en een gelijk spel zou al een winst zijn. Laten we er maar gewoon een gezellige avond van maken................

Als voorbereiding had ik op terugvlucht naar Riyadh meerdere Oranje T-shirts en hoedjes mee genomen. Elke collega die niets oranje had kon ik zo nog voorzien van een t-shirt of attribuut. Mooi, we stonden gesteld.

Op de ambassade was alles weer tot in de puntjes geregeld. Het buffet was weer too much, de drank liep lekker door en de stoelen stonden klaar voor het zwembad. Aan de overkant staat het grote scherm. Iedereen heeft perfect zicht. In totaal zijn er deze wedstrijd 110 bezoekers.
Zelf kan ik met dit soort wedstrijden niet zitten, te spannend ;-) en daarom blijf ik liever staan, aan de rand van het zwembad. kan je tenminste een beetje bewegen als het spannend wordt.

Nou het eerste doelpunt was natuurlijk een tegenvaller. Iedereen kent het verloop wel dus ik hoef niets te zeggen over die onterechte penalty, ook al had Spanje geen doelkans meer.
Het dak gaat er uit eindelijk toch vanaf zo vlak voor het einde van de eerste helft als Van Persie een Flying Dutchman uitvoerd, alles komt van de stoelen en sommige kijken mij heel raar aan, hahahaha ja die avond raak ik mijn stem deels kwijt, hahahaha. Wat een ontlading, wellicht een combinatie van deze revenge wedstrijd en de drukte die we in het werk hebben. Heerlijk even knallen ! met de collega's en onze Spaanse gasten. Ze kunnen het gelukkig aan en hebben heel duidelijk in de gaten dat het Spaanse team niet is wat het was. 1-5, wat een uitslag!!!

Het blijft lang onrustig in Riyadh maar om 01.30 uur gaan we naar huis. Onze chauffeurs komen luid toeterend aangereden en juichen met ons mee. Mooi!, je ziet terechte en gemeende feestvreugde. Wat een avond en zo onverwacht. Het gaat misschien nog een heel mooi WK worden.

Woensdag, Nederland Australie, ook weer op de ambassade want ik heb de hattrick kaart genomen. Alle drie de voorronde wedstrijden.

Nog wat foto's in chronologische volgorde van " aan tafel vol verwachting naar zure gezichtjes".. :-)
excusa Espana.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten