woensdag 12 maart 2014

de kantoortuin, droog

Het werken op het kantoor is anders dan we gewend zijn. We zitten hier in een kantoortuin en dat is behoorlijk rumoerig. De eerste dagen moet je er nog even aan wennen.
Telefoneren wordt ook gelijk een uitdaging want ga je hard praten dan kan iedereen lekker mee luisteren. Dat is ansich niet zo erg maar je collega gaat dan ook harder praten. De vergaderrruimtes zijn ook beperkt dus er wordt ook nog al eens bij de bureautjes vergadert in groepjes van 4 of 5 personen dat het geluidsniveau versterkt. Soms is het echt een kippenhok.
Sommige hebben daar een oplossing voor gevonden omdat ze de oorzaak niet konden weg nemen van het geluid hebben ze wat aan het gevolg gedaan................yep, gewoon gehoorbescherming opzetten, lekker rustig en je heb gelijk je eigen minikantoor!
Een alternatief is je koptelefoon inklikken in je laptop en lekker radio538 luisteren. Goed hoor internet radio. Hiermee ben je toch weer even in Nederland. Wel raar als het bij ons 08.00 uur is en Edwin Evers begint met " het is 06.00 uur in de ochtend......en weer een nieuwe dag".

Het uitzicht vanuit kantoor op de weg is de hele dag ongeveer gelijk, mooi weer, veel auto's en af en toe een pick-up die van de middenberm af getrokken moet worden.

Dat het buiten droog en stoffig (zand) is was bekend, echter door de airco binnen is het binnen ook erg droog. Veel water drinken dus. Hiervoor staan er op kantoor watercoolers waar lekker koud water uit komt. Je kent ze wel van die watertaps met twee kraantjes, koud en warm. In Nederland staan ze los en het warme tapkraantje is bij ons lauw en de het blauwe kraantje vaak ook.
Deze kraantjes zijn wel goed aangesloten..., en om nu de hele dag koud water te drinken dat leek mij niet zo'n goed idee dus de eerste keer dat ik lauw water wilde hebben mengde ik het half met lauw water. Toch nog voldoende koud dacht ik. Tot dat ik merkte dat er gewoon heet water uit kwam met als gevolgd warm lauw water, hahahahaha.

De koffie op kantoor is momenteel meer dan goed. Er staat een professioneel Nespresso apparaat. Het tappen duurt misschien iets langer maar dan heb je wel een heerlijke bak koffie. Alles duurt hier ook gewoon langer......... de bedoelde koffie apparaten zijn kennelijk onderweg en gaan deze Nespresso apparaten wel vervangen. Laat dit nog maar even langer duren in dit geval ;-)

Thuis op de compound is het oploskoffie van Nescafe, die stond al in de kast en die maak ik eerst op. Morgen weer boodschappen doen en omdat het potje op 1 bak koffie na leeg is zal ik nieuwe moeten meenemen. Zo eerst maar weer een boodschappenlijstje maken op de Iphone. Waar het digitale tijdperk allemaal goed voor is.

Boodschappen doen, maandag en donderdag is dat hier de vaste dag voor ons als expat. Weten hoe het er hier aan toe gaat in de supermarkt?............ oke, dan zal ik dat morgen vertellen. Nu ga ik koffie drinken.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten