zaterdag 8 maart 2014

de eerste week, spannend

Eindelijk is het dan zover en mag ik naar Riyadh vertrekken (4 maart 2014) voor Strukton International om te gaan werken in het FAST consortium. Dit consortium gaat het metronetwerk, groot ca 185 km, aanleggen in en rond Riyad. Voor lijn 6 zal ik hier de inkoop functie vervullen als Procurement Engineer. In totaal zijn er zes lijnen en FAST mag de lijnen 4,5,6 aanleggen.

Zaterdag 1 maart hadden we nog een heel leuke en gezellige afscheidsborrel (ik kom wel weer terug hoor) en kreeg ik veel Hollandse zaken, hahahaha. pindakaas, drop, boterbabbelaars en erg leuk een reistalisman!

Dinsdag was het vroeg op om op tijd op het vliegveld te zijn. Het afscheid nemen was voor iedereen moeilijk, zo'n eerste keer. Gelukkig weten we dat bij de traantjes ook hele leuke zaken horen, maar toch......
De paspoortcontrole gaat tegenwoordig met een digitale lezer als je een nieuw paspoort hebt. Dat ging lekker snel. Nog even zwaaien en er doorheen, richting de gate.
Bij de gate aangekomen, Bas van Aart bellen mijn collega waarmee ik samen zou vliegen. We kenden elkaar niet dus wie zou het zijn ?......... blijken we bijna naast elkaar te zitten, hahahah ik had al zo het idee.
In Londen weer door de verschillende controles en half uitkleden voor de metaaldetectoren. Clean.
Nu 2 uur wachten in een hele lege hal zodat Bas en ik even konden bijpraten. Eenmaal in het vliegtuig naar Riyadh bleek het bijna leeg te zijn. We zaten in het achterste gedeelte met 170 stoelen en slechts door 23 man bezet. Lekker languit slapen dus na het eten en de film.

Lekker uitgerust aangekomen in Riyadh wordt het spannend................ hoe zou het gaan bij de douane?

Morgen weer fff doortikken denk ik.............. nog even skypen, ja ja. Cliffhanger ;-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten