zondag 6 juli 2014

Palm eiland Dubai, Aquapark Atlantis 27-6-2014

Het was weer zover, visa run Dubai. Waarschijnlijk is dit de laatste keer als visa run want het aanvragen en regelen van de werkvergunningen is momenteel in volle gang.
Omdat het Ramadan is, ging ik er van uit dat ook in Dubai veel dicht zou zijn en omdat je niks mag eten en drinken gedurende de dag, dat ook vooral de restaturants of eet gelegenheden dicht zijn. Naar een andere locatie vliegen heeft ook niet zoveel zin want elk land in het Midden Oosten heeft Ramadan. Er ik zat e rniet ver naast want een collega die mee vloog en ook op visa run was had zijn dag bedacht in de Dubai mall, helaas daar was bijna alles dicht en die heeft deenhele rustige dag gehad.
Het was dus zaak iets te vinden waar ik gedurende de dag me kon vermaken want om nu alleen ergens te gaan zitten in Dubai leek me ook niet heel erg spannend. En hoe zou het zijn met het eten en drinken op de dag zelf.
Enig voor onderzoek gaf als resultaat dat inderdaad veel dicht zou zijn. Collega's die vroeger in Dubai hadden gewerkt vertelde ook dat er niet veel te doen zou zijn. Uiteindelijk heb ik het Atlantis Hotel op Palm eiland benaderd om er achter te komen hoe de situatie daar zou zijn en die bleken gelukkig toch rekening te houden met de westerse gasten. Hetgeen ik ook wel had verwacht maar niet zeker wist. Het Aquapark was gewoon open en ook de restaurants draaiden gewoon door, weliswaar met wat aangepaste tijden en je kon er overdag ook geen alcohol krijgen maar ja dat is dan ook geen noodzaak.

Uiteindelijk heb ik via internet een toegangskaart gekocht om te gaan zwemmen, glijden, golven en te lunchen. En als je hun website eens bekijkt dan kan je je wel voorstellen dat ik me die dag niet heb verveeld, wat een spektakel aan glijbanen en wildwater banen. Van speedglijbanen, vrijeval glijbanen, wildwaterbanen, bobsleeband glijbanen en zelfs glijbanen die door middel van een glazen koker door een aquarium gaan met roggen en haaien. Je zit er letterlijk en figuurlijk middenin. Top.

Aangezien de vliegtijden vanwege ramadan ook waren aangepast was ik pas met het eerste vliegtuig en de metro pas om 12.00 uur in het aquapark. Het eerste wat ik heb gedaan is foto's maken en filmen om daarna volop alles minimaal 1 maal te doen. Dat is uiteindelijk niet helemaal gelukt maar de meeste spectaculaire heb ik gelukkig allemaal een keer gedaan. Vanwege Ramadan was het super rustig dus ik kon overal gewoon doorlopen.

Ik had de tijd tot 15.00 uur en die heb ik maximaal benut. Omdat het zo groot is had ik die tijd echt wel nodig om zo veel mogelijk 1 keer te doen. Ik wilde om 15.30 uur weer in de taxi zitten richting de Burj Khaliffa. In het vliegtuig hadden we rond 11.00 uur nog te eten gekregen dus om 15.00 uur had ik dan ook wel trek in mijn lunch die ik gereserveerd had bij mijn tickets. Om tien voor half vier heeft een golfkar me naar de ingang gebracht waar ik een taxi kon nemen richting de metro.
Het sloot allemaal perfect op elkaar aan. Omdat ik ook de Burj Khaliffa nog op wilde had ik ook hiervoor via internet een kaartje gekocht zodat ik een gereserveerde tijd had van 16.30 uur om er op te gaan. Precies een uurtje onderweg van het palm eiland naar de burj Khaliffa (DuBai Mall) heb je echt wel nodig en ik kwam perfect om 16.20 uur aan . Even in de rijd gestaan maar om 16.30 uur ging ik omhoog.

Dit bezoek zal ik de volgende blog vertellen, nu enkele foto's van Atlantis Aquapark.

 's morgens om 09.00 uur
 
 onderweg, na het ontbijt

 het is groot als de Efteling

 de poort naar de dolfijnen, om mee te zwemmen

 even douchen

 super banden glijbaan met paraboolbaan op het eind

 alles is in de vorm van de Azteken

 enkele loop paden zijn overdekt

 de indoor ski baan op de terug weg naar de burj khaliffa, buiten is het 46 gr, binnen........  -10 gr.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten