dinsdag 8 juli 2014

Lease auto ophalen, waar ben ik?

Ik kom net terug van de lunch en mijn collega heeft HR aan de telefoon of we vanmiddag de lease auto's kunnen ophalen?, over 10 minuten weg met de chauffeur en jullie zijn met z'n zessen.  uuhhhhh ja, nogal onverwachts maar goed alles is hier onverwachts, dus we gaan op pad. We zullen wel zo weer terug zijn.
Eenmaal aangekomen in de showroom zijn we kennelijk te vroeg want er is nog niemand van ons Riyadh hoofdkantoor (branche office), immers zij hebben de contracten bij zich die we nog moeten tekenen. Na een half uurtje komen ze binnen en kunnen we de contracten tekenen. De papieren hoeven nu alleen maar nog maar in orde te worden gemaakt en te worden gecontroleerd ;-)
O ja we zijn in Saudi........  dat gaat dus even duren. Omdat het Ramadan is krijgen we natuurlijk niks te drinken, nog geen bakkie koffie.
Eenmaal bij navraag blijken de auto's niet bij de showroom te staan maar in de warehouse hier vlak bij. We worden er met twee auto's naar toe gebracht. Dan weer schijnt het vlak achter de showroom te zijn maar als we eenmaal rijden zitten we alsnog twintig minuten in de auto om ergens in Riyadh uit te komen waar ik echt niks herken, hahahahaha. Maar mooi hier staan kennelijk de auto's in het depot. De kentekens waren op de persoon toegekend dus we hoefden alleen maar het juiste kenteken erbij te zoeken. Dat was makkelijk want heel veel auto's hadden helemaal geen kenteken. En je kon natuurlijk op je kleur selecteren............... er was wit, vies wit, stoffig wit en grijs. Das mooi want ik had Ice Blue besteld. Die stond er dus niet en ja in Saudi werd die kleur niet geleverd met zoveel zon en het verkleuren van de lak. Mooi verhaal stond die verkoper af te steken vlak voor donker rode bruine auto's. En die dan?..........  uuhhh ja das anders, we gaan gauw verder want daar heeft hij geen antwoord op, hahahahah Looser. Het werd dus een witte. Kenteken 8391 precies het nummer dat we niet konden  vinden, er stond wel een 8396, aj joh neem je die toch veranderen we gewoon het nummer op het contract. Ja maar daar heb ik niet voor getekend? maken ze gewoon een nieuwe... maar waarom moest het ook al weer zo lang duren in de showroom, uuhhhh dat weet niemand. Bij mijn  collega Gerrit hebben ze gewoon de nummerplaten verwisseld nadat hij aan de derde auto begon die niet in orde was hahahaha. Enfin we waren onderhand drie uur verder en we reden de poort uit.

Onze auto's hebben geen navigatie en dat zou ook niet veel zin hebben want de straten hebben hier geen namen. Eenmaal de poort uit was ik een van de collega's al gauw kwijt ondanks dat ik achter zijn witte auto zat, tenminste dat dacht ik hahahahaha, zat ik achter een andere vent en ik reed heel ergens anders naar toe. Dan is het in eens lastig om de goede weg terug te vinden in het stadsgedeelte waar je nog nooit bent geweest en met allemaal witte auto's om je heen, hahahahah ja ze lijken allemaal op elkaar. Nu even nadenken!  Waar staat de zon?, hoe staat de zon ten opzichte van ons kantoor, oke die kant op, maar door de vele U-turns ( kruispunten kennen ze niet echt) ben je al weer snel gedesorienteerd. Ik hou de zon aan en blijven in dezelfde richting rijden tot dat ik op een ringroad terecht kom. Ik zie op een gegeven moment borden die naar het vliegveld verwijzen. Onze compound ligt daar in de buurt, die maar volgen dan, eenmaal bij een ringroad, he Dammam road, die ken ik. In de verte zie ik Financial District. Ik weet weer waar ik zit. Nu ben ik zo op kantoor. Half vijf zijn we terug......... de middag verloren maar we hebben de eerste 6 auto's en de weddenschap is begonnen.
De weddenschap? ja hoe snel de eerste aanrijding zal plaats vinden?, de eerste dag, de vijfde dag? zelf heb ik de 10e dag genoemd dat de eerste echte aanrijding plaats vindt. We zullen het zien. Hopelijk ben ik het zelf niet en daar ga ik dan ook maar vanuit.

 

 welke kleur?

 ja die witte !

  geen bloemen, wel zand

 Ford Fusion 2014

8396 i.p.v. 8391


 Formule 1 tankdop

 veilig op de compound

Geen opmerkingen:

Een reactie posten