zaterdag 3 mei 2014

projectbezoek P&R

Even terug in de tijd.......... fabrieksbezoek aan een prefab fabriek (de eerste) waar ze geen hal hadden en het terrein en werkwijze ons deed verbazen qua kwaliteit, veiligheid en orde en netheid. Om een goed beeld te krijgen en ons niet direct uit het veld te laten slaan hebben we toch ook een parkeergarage van deze fabriek bezocht. Ze hebben hier veel prefab gebouwen en parkeer garages die eigenlijk vrij eenvoudig en snel als legoblokken in elkaar worden gezet. Bedrijven met dergelijke fabrieken ontwerpen, tekenen, rekenen en leveren een dergelijke prefab garage turn-key op. Ondanks wat we hebben gezien zijn we dus ook naar een parkeer garage wezen kijken die bijna klaar was.

We werden weer netjes opgehaald en omdat de garage in Riyadh is waren we er zo. Midden in de stad tussen de huizen en tegen een universitair ziekenhuis stond de garage. Twee kelder verdiepingen onder grond en vier verdiepingen boven de grond. De garage was bedoeld om het parkeer probleem voor de buurt op te lossen, hetgeen werd veroorzaakt door het ziekenhuis personeel en ziekenbezoek.
Prima stukje werk in een zo krappe ruimte.

Wij keken dit keer alleen ergens anders naar, immers op onze locaties is ruimte genoeg.
Helaas moesten we ook hier constateren dat de eisen die zij stellen niet voldoen aan de eisen die wij hebben in ons contract met de Koning. Het past allemaal prima in elkaar en het is best mooi om te zien hoe eenvoudig het werkt en met een behoorlijk resultaat voor een doorsnee garage waar veel minder eisen aan worden gesteld. Helaas waren de onvolkomenheden die we bij de fabriek al zagen ook hier zichtbaar.
Zelfs de bliksemafleiders zaten gewoon los op de randen. Bliksemafleider draden zijn van koper en die liggen hier open en bloot op de rand. Ansicht misschien niet zo erg echter zijn wij gewend dat die de volgende dag geroofd zijn, en zo ook in Engeland mochten we begrijpen van onze Engelse collega. Als je nog eens kijkt naar de rand op het dak ( knie hoogte, 4e verdieping), dat is echt gekkenwerk en daar kuukel je zo 4 verdiepingen naar beneden. Enige veiligheidsproblemen zagen we ook hier weer opdoemen, zie steiger :-( . Misschien is het parkeernummer wel maatgevend in dit geval hahahaha. O ja en als het niet helemaal recht op de oplegpunten ligt smeer je het gewoon dicht. Verf er over , niemand die het ziet.
Wie weet trouwens hoe je "kelder" schrijft in het Engels??????

Enkele voorbeelden die we in de fabriek ook al hebben gezien.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten