vrijdag 16 mei 2014

Koningsdag in Riyadh

26 april in Riyadh, morgen is het Koningsdag en het feest vindt vandaag plaats. Wij zitten hier in Riyadh en het is de eerste keer voor me dat ik er met Koninginnedag (uuhh sorry, het blijft wennen), Koningsdag er niet bij ben. Raar, want deze dag vind ik altijd wel belangrijk, vol met vaste rituelen.
Vlaggen, oranje tompouzen, zes kamp in het dorp, bier aan het begin van de straat en aan het eind van de zeskamp. Het is de eerste (feest) dag dat we er niet zijn en dat we gewoon moeten werken.
Hier draait alles gewoon door en is het een gewone werkdag.
Om het het toch een beetje feestelijk te maken en het vaderland te "ondersteunen" heb ik mijn speciaal meegenomen overhemd aangetrokken. Het is de Spanjaarden zelfs opgevallen. top.


1 mei werd er door de NV Riyadh ( Nederlandse Vereniging Riyadh) de Koningsdag officieel gevierd. Handig want dat was namelijk op een donderdag, en vrijdag is hier een vrije dag. Het feest werd gevierd op de ambassade en had een officieel tintje: black tie en gala jurk. Oeps fff niet op gerekend net zoals mijn andere collega's. Een telefoontje later bleek dat het niet helemaal zo nauw werd genomen. Een kostuum was voldoende. Gelukkig had ik in de stad een maatpak laten maken dat perfect zou passen voor de avond. Alleen nog even een strikje scoren en ik was klaar.


Het Oranje bal 2014 kon beginnen. We hadden enkele spanjaarden uitgenodigd om mee te gaan en we hadden een kleine gezellige club. De avond begon met een kleine cocktail, bitterballen, rookworst en haring. ahhh heerlijk, even thuis komen. De rookworst was de avond ervoor pas binnen gekomen, begreep ik van het ambassade personeel. Varkensvlees he, dus dat was kennelijk een heel geregel geweest. Maar het was er, erg lekker en zeer gewaardeerd. Overigens was de drank tot tien uur gratis. Wijn en bier aan het 3 gangen buffet, prima verzorgd en meer dan voldoende.





Niet dat het wat uitmaakte dat de drank gratis was voor het buffet want na het buffet ging het betaald, net zo hard. Het werd dus al heel snel errrrruuggggg gezellig. Zeker door de band die was ingevlogen. Goeie en leuke muziek die de sfeer erg goed maakte. Als de band even pauze had, draaide een DJ door.

Plaatjes zeggen soms meer dan woorden !






De avond hebben we erg gezellig afgesloten. Links en rechts staan twee spanjaarden die we hadden mee genomen. Collega's van het werk. Ik zal geen namen noemen maar de meneer links van mij had erg genoten van het buffet maar nog meer van de drank. Gelukkig zat hij in de andere auto want onderweg naar huis kwam hij erg achter dat er onvoldoende ruimte was in zijn maag voor drank en buffet samen.............. 

Het was top en we hadden het er dagen er na, nog over. 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten