zaterdag 27 september 2014

Alweer Koningsdag in Saudi?

Inderdaad, alweer Koningsdag in Saudi Arabia alleen dan van hier.
Dinsdag 23 September hadden we hier de nationale feestdag en waren we lekker vrij. Extra dagje dus om bij te komen. Lekker bij het zwembad gelegen en uiteraard even wezen sporten net als een reguliere vrijdag.

's middag wilde we nog even naar de vrijmarkt gaan maar dat werd ons afgeraden vanwege de drukte in het verkeer en omdat ze hier dan weer als idioten rijden. O ja en omdat ze een vrijmarkt hier ook niet kennen :-). jammer dan.

Koningsdag verloopt hier met veel vlag vertoon en dat wilde ik vandaag maar eens laten zien.
Langs alle snelwegen staan in de stad duizenden vlaggestokken die voor dit soort evenementen worden gebruikt of als er bijvoorbeeld een hoog waardigheid bekleder langs komt. Tussen de palmbomen, in het middendeel van de snelweg, en op alle fly-overs en viaducten staan de vlaggestokken met gehesen vlag, hetgeen een imposant gezicht is. Alles groen.
Ook de gekleurde boompjes staan er weer en dat maakt het een soort van gezellig. Ja ook dat kan hier hahahahaha.......
Her en der zie je ook grote afbeeldingen van de Koning en zijn familie.
De vlaggen staan er nu nog steeds omdat ik denk dat ze tot de aankomende Hajj-periode blijven.
De Hajj begint 4 oktober en duurt 4 dagen. Men gaat dan op pelgrimstocht naar Mekka en de meeste zijn dan zeker een week vrij (als ze niet naar mekka gaan natuurlijk). Overheids instellingen zijn al op 1 oktober dicht en het duurt geloof ik tot 7 of 8 oktober. Ook dan ligt hier het leven weer even stil.

Voor mij niet zo erg want ik vlieg 4 oktober weer naar huis. ben benieuwd naa de drukte op het vliegveld en hopelijk vlieg ik weer vanaf de goede terminal (keuze uit 5) zodat ik er minder last van heb.


 





 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten