zaterdag 27 september 2014

Laatste keer Dubai, the missing objects

De bezoeken aan Dubai komen voort uit het feit dat we nog geen Iqama (verblijfsvergunning) hebben, zeg maar de greencard van KSA. We zijn hier op een business visum waardoor we elke maand even het land uit moeten. Het makkelijkste is het dan om naar Dubai te gaan en aangezien ik binnenkort terug kom naar Nederland voor het aanvragen van mijn werkvergunning zal dit de laatste keer zijn dat ik op visa run ga. Deze keer kon ik wel twee dagen boeken en met een aantal collega's hebben we een hotel (resort) geboekt aan het strand. Heerlijk even bijkomen en de bezienswaardigheden bezoeken die ik nog niet had kunnen doen.
Deze twee dagen stonden dus in het teken van:
zon, strand, zee, ligbed, uitslapen, bijtanken, lunchen op het strand etc. Dit alles dus op de tweede dag want de eerste dag hebben we vrij lang benut zeg maar. Om 03.00 am ging die tent dicht en waren we er voor sluitingstijd uit. Gelukkig hoefde ik niet ver naar mijn mandje want de clubs zaten op het resort terrein. Een goeie afsluiting van een bewogen eerste dag. ;-)

Een eerste dag waarin we behoorlijk veel hebben kunnen doen. Ik trok die dag op met Alphons mijn collega die graag naar de Burj Khalifa wilde maar zeker geinteresseerd was om met mij mee te gaan naar die dingen die ik nog niet had gezien. Hij was  nog niet eerder in Dubai geweest dus alles sowiezo nieuw voor hem.
's morgen in het hotel aangekomen hebben we de spullen gedropt en zijn we als eerste naar het oude Dubai gegaan, daar waar het visserdorp is begonnen, aan de Creek. Mooie oude gebouwen, ook weer veel hersteld gelukkig, en leuke smalle steegjes. Soms niet breder dan 1 persoon en zelfs daar zitten dan nog winkeltjes in. Daar voor het eerst rietsuiker sap gedronken. Even een soort bamboestok in het apparaat duwen en je hebt rietsuiker sap. Lekker zoet en heel goed tegen de dorst. Bijzonder.

Daarna hebben we de watertaxi (sloepjes) naar de overkant van de Creek genomen om naar de goud Soukh te gaan.  En inderdaad daar hebben ze best veel goud maar helaas ook veel personen die je continue nep horloges aanbieden. Naar drie keer maar eens gevraagd welk onderdeel van het woord NO ze nu eigenlijk niet begrijpen. He?, dat werkt........

Eenmaal terug aan de overkant hebben we de taxi genomen naar de Dubai Skibaan. Yep, echte sneeuw in de woestijn en een serieuze afdaling in geheel Oostenrijkse sfeer. Daar hebben we maar even een bakkie gedaan. Alphons moest rond half vijf op de Burj Khalifa zijn en na de koffie zijn we in de Emirates Mall (+skibaan), met de metro, naar de Burj vertrokken. Kon hij mooi de zonsondergang mee maken vanaf de Burj en ik ben beneden gebleven om even een rakker vatten.
Maar voordat ik dat ben gaan doen, ben ik eerst nog even de Dubai Mall in gegaan. Die is zo groot die had ik nog niet helemaal kunnen bekijken en zo kwam ik dus bij de ijsbaan. Logisch......... een schaatsbaan in een winkelcentrum. Even vragen wat het kost: 2 uur schaatsen, 3 euro :-).
Ik had toch de tijd even voor mij zelf, en hop de schaatsen aan. Even over het ijs klappen tussen al die krabbelende Arabieren. Geweldig.

Uiteindelijk ben ik weer terug gegaan naar de Burj en hebben we beneden samen gegeten aan de vijver met de fonteinen show. Prima gegeten met een lekker drankje. Voldaan zijn we terug gegaan naar het hotel alwaar we de andere collega's tegen kwamen in de Cubaanse/Mexicaanse club. Hoe dat afliep kon je het in begin lezen maar we hebben ons tussen de binnenkomst en het einde prima vermaakt. Leuke bijkomstigheid, er mocht binnen gerookt worden en Cubaanse muziek zonder sigaar is natuurlijk niks aan. Combineren met een Cuba Libre en het avond vliegt voorbij.

De volgende dag was ingepland om lekker bij te komen. Beetje in zee hangen, op het ligbed, zwembad, lunchen op het strand en o ja even naar de Spa in dit resort want een goede massage was wel even nodig om de stress en de spanning er weer uit de wrijven............ ppffff ze had me wel te pakken want het zat goed vast. Anyway na pijn komt zonneschijn want daarna kon ik de wereld weer aan. Smile....

We zijn uiteindelijk weer op tijd terug gevlogen die dag en ik lag er dan ook om 22.00 pm weer in.  Zaterdag natuurlijk gewoon weer werken met uitzicht op de dinsdag als vrije dag (nationale feestdag). Drie daagjes werken. Das te doen.











 




 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten