vrijdag 3 oktober 2014

Afzetten is hier heel gewoon

Afzetten is hier heel gewoon als er werken worden uitgevoerd en dan gaat hier dan met betonnen barriers. Momenteel ligt heel Riyadh overhoop en alles staat daarmee in de barriers. De plaatselijke aannemers gebruiken hele oude barriers en plaatsen die met tussen ruimtes zodat ze minder barriers nodig hebben. Even een netje er over heen trekken en klaar. Als er dan een auto op rijdt, en dat gebeurd regelmatig zoals jullie al hebben kunnen zien in voorgaande blogs, dan is het ook wel gelijk goed fout voor de auto en de mobilist.
De metro werken  moeten dan ook op een andere manier worden opgezet.
Wij hebben gewapende betonnen barriers ingekocht met rood-witte strepen. Hierin zitten bussen ingestort waar in we weer hekwerken op kunnen zetten die we dan voor zien van doek. Hiermee wordt het zicht ontrokken aan de werkzaamheden en kunnen de automobilisten zich op de weg concentreren.

Het kopen en plaatsen hebben we aan 1 leverancier/onderaannemer kunnen uitbesteden. Alleen al in lijn 6 (21km) hebben we daarmee 42 km barrier met hekwerk uit te zetten. Onder de coordinatie van onze Nederlandse uitvoerders worden de verschillende onderdelen stuk voor stuk afgezet.

Als eenmaal de project onderdelen zijn uitgezet kunnen binnen de barriers de werkzaamheden veilig worden uitgevoerd. Op de barriers zelf komen nog lampjes (zeg maar een feestverlichting string) die in de avond de barriers in het donker markeren. Allemaal verschillende kleuren en het ziet er dan ook echt feestelijk uit. Wel raar want wij zijn dat helemaal niet gewend.

Binnen kort komen er tussen de barriers nog tijdelijke straatverlichtingsblokken met lantaarnpalen er op.

 
 lossen van de barriers

 voorraad zetten

uitvoerders in overleg 

plaatsen barriers met vorkheftruck 

 de hele dag vlaggen tbv verkeer

 links de tussen ruimte voor de barrier met straat verlichting

 barrier, hekwerk en feestverlcihting compleet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten