maandag 26 oktober 2015

Golfen in Bahrein

De temperatuur is aan het zakken en het weer wordt echt aangenamer nu de herfst is aangebroken in KSA. Temperaturen zo net boven de 30 garden maakt het hier echt aangenamer.
Afgelopen weekend was het weer relaxation saturday en ben ik naar Bahrein gereden om de nog gemistte toeristische trekpleisters te bekijken.
Met een record tijd was ik door de douane en grenscontroles, wauw 30 minuten. echt een supertijd want normaal duurt het gemiddeld 1,5 uur en als je pech hebt kan je ook 4 uur staan zoals sommige wel eens hebben gehad. Perfect dus.......... lekker rustig en ik was dus snel bij het hotel.

Het hotel dat ik had geboekt had een rooftop zwembad en voor het eten ben ik even een rondje gaan lopen en dus ook bij dat zwembad. Daar zitten net een paar mensen bij elkaar met wat drank, chips etc. We komen al snel aan de praat met de geijkte vraag " waar kom je vandaan?", meestal vraag ik dan  "wat denk je", en het standaard antwoord is dan  "America". Nee joh en ik denk ook niet dat je het raad. Anyway na een aantal landen te hebben gehoord verklap ik het meestal.........  :-).
Nee die zagen ze niet aankomen. Uiteindelijk blijven we nog even doorkletsen en blijken ze allemaal onderdeel te zijn van een band. Ze spelen normaal in de hotel bar. Mooi denk ik, dat wordt gezellig. Maar nee, vanavond zijn ze vrij !, oh?, ja vanwege Shaoura het is namelijk national holiday en ze weten ook gelijk te vertellen dat er nergens muziek is en de meeste tenten dicht zijn.......Mmmm heb ik weer en nu begrijp ik ook gelijk waarom ik zo snel door de grenscontrole was :-(..... geen hond die naar Bahrein gaat als je dat weet. Dat wordt een heel rustig weekend.

Volgende dag ben ik, na goed te hebben uitgeslapen en een uitgebreidt ontbijt , naar de Royal Golf Course gegaan om daar de 9-holes baan te lopen.  Ik had mijn eigen golfschoenen mee en de clubs kon ik daar krijgen. Perfect.
Ik heb gekozen voor de Par 3 baan en kon voor 12 BD ( Bahrein Dinar) de baan in. Omgerekend ongeveer 30 euro.
De baan is zeer goed onderhouden en voldoende groen en begroeid, uiteraard wel veel bunkers, Want als je naast de fairway komt zit je eigenlijk gewoon in het dessert zand. En dan hebben ze uiteraard nog de standaard bunkers, diep en stijl.
Op de driving range (inslaan) ging het allemaal nog niet zo goed maar eenmaal in de baan liep het steeds beter. Begonnen met een paar bogeys (1 boven par) ben ik op mijn gemak over de gehele course gegaan.
Het leuke van deze baan is dat die dwars door de olievelden en olie leidingen loopt. Je moet letterlijk de leidingen oversteken op een gegeven moment.
Naar het einde van de 9 holes ging het steeds beter en sloeg ik zelfs bijna een hole in one. De bal liep er echt vlak langs en andere spelers gaven zelfs een compliment. Leuk, maar hij zat er niet in helaas
Met drie birdies (1 onder par) was het een mooie ronde.
Wel erg warm toch zo in het open terrein, maar goed in het clubhuis was het ook prima voor elkaar en na een heerlijke douche ben ik naar de lunch gegaan.
's middags door gereden naar het olie museum en de eerste oliebron van Bahrein gezien om aan het eind van de dag bij zonsondergang het Fort van Bahrein te bezoeken. Meer daar over in de volgende blog


Driving range



de baan ligt er mooi en groen bij


lange bunkers met dessert zand, veel bunker trainen dus



Official moment on the Royal Golf Course of Bahrein

letterlijk oversteken tussen de olie leidingen


de boel wordt goed nat gehouden



Kleine vijver en grote lange droge bunkers



af en toe echt even de schaduw opzoeken. Als de wind even weg was,werd het warm


 
bijna hole in one. Hij liep er vlak langs en net even iets te ver door. Uiteindelijk met een lange put toch een birdie

T-box voor het afslaan, tussen de Mini's. de 9-holes par 3 baan heet Mini Monty

zit bankjes met in de linkse pilaar een waterreservoir om koud water te kunnen tappen.


Na de negende hole smaakt de tiende hole nog beter


Geen opmerkingen:

Een reactie posten