maandag 16 november 2015

Olie museum en Fort Bahrein

Zo het is al weer even geleden door drukte en belooft was belooft hier het verslag van dezelfde dag in Bahrein na het golfen. Het bezoek aan de eerste Oil well van Bahrein en het Fort.

Rijdend naar de golfbaan kom je namelijk door een groot gebied met Ja-knikkers en olieleidingen voor dat je bij de baan bent. De golfbaan ligt letterlijk tussen de leidingen.
Op de weg terug van het golfen kom je bordjes langs de weg tegen die verwijzen naar de allereerste olie bron. Vorig bezoek aan Bahrein had ik daar geen tijd meer voor en omdat ik er nu toch langs kwam en meer dan dan voldoende tijd had ben ik er naar toe gegaan.

En wat een spektakel ! hahahah NOT maar wel interessant. Ze hebben er een museum naast gezet en daar kan je de gehele geschiedenis lezen en volgen hoe men de olie heeft gevonden. Grappig want ze waren eigenlijk op zoek naar (zoet) drinkwater . fff een weetje !








zou het woord Nafta hier vandaan komen?





dit is hem dan, 
hier is het allemaal begonnen als eerste oil well van het Midden Oosten


Pas drie (3) jaar later zou Saoedie Arabie volgen.




Na dit bezoek ben ik door gereden naar de kust om het Fort te bezoeken. Ik had namelijk gelezen dat het mooiste moment zou zijn als je er rond zonsondergang zou zijn. Ik moest nog een klein stukje rijden en het plan was om er rond half 5 te zijn. Ik had genoeg tijd maar moest de weg ook nog wel vinden. Dat ging gelukkig goed en precies op tijd was ik bij het Fort. Het was nog licht maar binnen 3 kwartier zou  de zon ondergaan en dat gaat hier iets sneller dan in Nederland. Kon ik nog mooi bij het Fort komen en wat foto's bij daglicht maken. Geen haast dus.

Het Fort is echt goed bewaard gebleven en het wordt goed bij gehouden. Er zit een klein museum bij en het leuke daarvan is en dat is ook bij de andere musea in veelal het hele Midden Oosten is dat die gratis zijn. Net als parkeergarages en parkeerplaatsen. Misschien niet zo'n goed vergelijk hhihihi, maar ook verbazend allemaal gratis.
Anyway hieronder de foto's, kies zelf maar welke je de moosite vindt want we hadden een magistrale zonsondergang !
















 
Oud en nieuw in 1 plaatje




 
de huisbaas?



vrouw des huizes?





















































Geen opmerkingen:

Een reactie posten