zaterdag 24 januari 2015

de donkere dagen komen er aan

Vandaag had ik een extra dagje vrij. De derde zaterdag na twee volle weken werken van 6 dagen in de week is tegenwoordig een vrije zaterdag. Tenminste als dat past in het projectteam schema, als het past in je eigen werkzaamheden en als je geen vakantie hebt of hebt gehad. De zaterdag mag ook niet aansluitend aan een andere vrije dag zitten of aan eenvakantie worden gekoppeld.
Vandaag is het zaterdag en ik heb alweer 3 volle weken gewerkt. In overleg kon ik deze zaterdag dan ook vrij nemen mede omdat het nu even iets rustiger is met mijn werkzaamheden. Iets rustige betekent hier dat je normaal je werk kan doen zonder dat er druk op de ketel staat.

Ik ben momenteel aan het wachten op een aantal offertes die moeten gaan binnen komen voor de funderingswerken van de tunnel ontgravingen. Dat is een behoorlijke complexe uitvraag en als alles binnen is zal ik dan ook daar weer mijn handen aan vol hebben. De volgende 3e zaterdag is dan ook maar de vraag of ik die dan vrij kan nemen. We zullen zien.

Voor nu is het in ieder geval lekker. Zoals je in vorige blogs hebt kunnen lezen zijn de winkels op vrijdag tot 16.00 uur dicht en kan je dus niet echt heel veel doen. Onze zondag zeg maar. Maar zoals vandaag is alles gewoon open op zaterdag. Dat geeft toch iets meer lucht en ruimte om iets te ondernemen.
Om 10.00 uur vanochtend moesten er nog een paar werklui komen voor de eindoplevering van de appartementen. De tijd had is zelf kunen doorgeven en heb je toch nog net even een reden om je bed uit te gaan. Om 08.00 uur was ik dan ook wel wakker en ben ik naar het binnen zwembad gegaan om wat baantjes te trekken. Heerlijk, dat was weer even geleden en dat ga ik dan ook weer meer oppakken. Het buitenbad is overigens vreselijk koud :-)
Daarna ontbijten en stipt op tijd stonden de mannen om 10.00 uur voor de deur. Kwartiertje later waren ze alweer weg. Prima voor elkaar. Even omkleden en dan naar de stad.
Plannen?: kapper en ramen blinderen van de auto. Als het goed is kan dat allemaal nog net voor prayer time (12.05 uur). En inderdaad. even de auto afgeven bij de auto shopjes en dan gelijk door lopen naar de kapper. Wel grappig want al die autoshops zijn eigenlijk gewoon winkeltjes. Pui er uit, rolluiken er voor en je kan je auto zo de winkel inrijden. Het pas net
De mannen zijn ongeveer een 3/4 uur bezig en dan hebben ze netjes alle ramen geblindeerd. Handig voor de veiligheid (zien ze niet direct dat je een buitenlander bent) en het wordt minder warm in de auto. De voorruit heb ik niet laten doen. Vindt de politie hier niet zo leuk als je in een controlefuik komt, Want dat gebeurt nog wel eens.

Anyway, lekker dagje geweest. Om half twee lag ik alweer bij het zwembad nadat ik nog even boodschappen had gedaan. De batterij is weer opgeladen voor de volgende 3 volle weken.





1 opmerking:

  1. met het
    blinderen van je ramen heb je inderdaad wat meer privacy. Ook fijn om te hebben tegen de zon

    BeantwoordenVerwijderen