maandag 19 december 2016

Golf Arizona compound

Deze hadden jullie nog te goed. Mede omdat ik enige tijd geen blogs heb kunnen schrijven is dit uitje blijven liggen: Golfen op de Compound Arizona vlak naast mijn eigen compound Al Nahkla.

Het is een niet al te moeilijke baan maar een leuke  9-holes met relatief veel rechte fairways.
Op hole 5 na, >450m en veel water , is het een mooie oefen baan.

De temperatuur is al langzaam aan het zakken en met een goeie 29 graden zijn we met z'n vieren de baan in gegaan. Stephan, Gerwin, Vincent en ik. We hadden een wat latere afslag, als ik me kan herinneren rond 09:30. Prima want hierdoor kwam er niemand meer achter ons, en werden we niet opgejaagd door snellere spelers achter ons. Zo naar het midden van de dag komen er vanwege de middag temperatuur geen nieuwe golfers meer bij. Dan wordt het toch echt net te warm.
Mede omdat we met z'n vieren speelden ben je sowieso al wat langzamer dan met een flight van 2.

Anyway, we waren aan elkaar gewaagd en Vincent die een handicap van 11,0 hcp heeft had gelukkig een zeer zware party avond er voor gehad en hij speeldde dan ook beneden zijn normale niveau. Echter hoe verder het spel vorderde des te beter ging hij spelen. Gelukkig waren het maar 9-holes :-).

Zelf heb ik ongeveer 1 boven par gespeeld hetgeen redelijk goed is voor het gegeven dat ik al een tijd niet meer had gespeeld. De laatste hole mocht ik zelfs afsluiten met een Birdy-put vanaf ongeveer 5,0m. Hij viel er lekker in. Super moment. hihihihi. Aangezien we een weddenschap hadden afgesproken op deze laatste put (par 3) voor het rondje (fris) aan de bar, kwam dat dus heel mooi uit.

Rond 13:00 waren we weer terug in het clubhuis. Lekker gespeeld en een hele leuke invulling van de vrijdagochtend. Na het rondje fris, lekker naar huis. Douchen en naar het zwembad. ffff bijkomen.

Hole 1

Gerwin slaat af


Full swing van Stephan

Gerwin onderweg

Selfi op hole 5

Ron, Vincent, Stephan, Gerwin (the boys of Riyadh)

Vincent heading for the T, de rest is not interested hihihihi

Selfie op 7, pro's in the background

Posing on the T-box

course with a view

Golf buddies

No legs

Away from the fairway

Geen opmerkingen:

Een reactie posten